Symulacja pozwala na sprawdzenie kąta rampowego, kąta najazdu, zejścia i natarcia, oraz prześwitu pod oraz nad samochodem.
Funkcję wywołujemy z paska ikon AutoTURN - Place Vertical Simulation - Symulacja pionowa
Rodzaj obiektu
| Opis | Uwagi |
Splajn | Pozwala na rysowanie krzywych o łagodnych "przejściach", np. symulacja drogi asfaltową poprzez wzniesienia. | Symulacja pojazdu może być powiązana ze splajnem. Zmiana kształtu splajnu, z utworzoną wcześniej symulacją spowoduje przebudowanie całej symulacji. |
Polilinia | Pozwala na rysowanie prostych odcinków oraz łuków. Cenną właściwością polilinii jest fakt, że stanowi ona jeden obiekt, nawet jeśli składa się z kilku segmentów. | Symulacja pojazdu może być powiązana z polilinią. Zmiana kształtu polilinii, z utworzoną wcześniej symulacją spowoduje przebudowanie całej symulacji. |
Linie i łuki | Linie i łuki należy wskazywać pojedynczo, w kolejności. Po zaznaczeniu wszystkich obiektów, nie wciskamy klawisza ENTER, ale klikamy lewym klawiszem myszy gdziekolwiek na rysunku. Pojedyncze linie i łuki możemy zamienić (przekonwertować) na polilinię. | Symulacje nie może być powiązana z liniami i łukami. Aby powiązać symulacje, należy dokonać konwersji do polilinii. |
| Current Vehicle - pokazuje samochód, który będzie użyty podczas symulacji. |
Body Envelope - obrys trajektorii pojazdu. |
Color - kolor linii |
Line style - styl linii |
Top Body Clearance - górny margines bezpieczeństwa pojazdu. Zostaje utworzona nowa linia obrysu, w zadanej odległości (clearance). |
Bottom Body Clearance - dolny margines bezpieczeństwa pojazdu. Zostaje utworzona nowa linia obrysu, w zadanej odległości (clearance). |
Clearance - odległość marginesu bezpieczeństwa od obrysu pojazdu.
|
Detected Conflicts - sposób zaznaczenia obszarów kolizyjnych
|
Vehicle - pojazd
|
Vehicle name - nazwa pojazdu
|
Summary - podsumowanie
|
Możemy także umieścić 2 punkty, których położenie będziemy śledzić - "Tracking point". Może on być umieszczony na ciągniku, lub kolejnych elementach składu. Określamy wysokość i odległość takiego punktu od przodu pojazdu.
Splajny i polilinie możemy powiązać z symulacją - "Link vertical simulation to path geometry". Jeśli zrobimy w ten sposób, to każda zmiana splajnu lub polilnii pociągnie za sobą zmianę symulacji.
Poniżej zrzut ekranu z programu AutoTURN, po wykonanej symulacji (pokazałem tylko jej fragment).
Proszę zobaczyć także na kąt rampowy.