Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/admin/domains/autoturn.net.pl/public_html/components/com_seoglossary/router.php on line 260
Węzeł karo - Podręcznik - AutoTurn | Symulacja manewrowania pojazdami

Węzeł karo

Wyszukiwarka słów
WyrażenieMain definition
Węzeł karo

Węzły cztwerowlotowe typu karo należą do węzłów typu B.

Buduje się je w celu połączenia dróg wyższego rzędu z drogami podrzędnymi, na których dopuszcza się punkty kolzji.

 

Zalety węzła typu karo:

  • mniejsze zużycie terenu niż w przypadku węzła koniczyna,
  • bezpieczeństwo na drodze głównej nie ulega pogorszeniu (identyczne jak w węźle grupy A),
  • niższe koszty budowy niż w przypadku węzła grupy A,
  • jedenj wjazd i jeden zjazd z drogi głównej (zjazdy są oddzielone od siebie),
  • możliwość zawrócenia na węźle,
  • zjazd z drogi głównej może odbywać się prełnej prędkości (niewielki kąt odchodzenia łącznicy),

Wady węzła typu karo:

  • skrzyżowanie łącznic z drogą podrzędną może spowodować tworzenie "korków", więc zastosowanie węzła tego typu można dopuścić tylko do pewnego natężenia ruchu. Jako górną granicę zwykle przyjmuje się od 500÷800 pojazdów na godzinę.
  • możliwość wjechania "pod prąd" jeśli źle (za szybko) skręcimy na łącznicy.

Typowy węzeł karo na drodze ekspresowej.

Łącznice powyżej jezdni głównej.

 

comments powered by Disqus

 

Szybkie łącze - kliknij w obrazek i zobacz listę narzędzi AutoTURN.autoturn narzędzia