Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/admin/domains/autoturn.net.pl/public_html/components/com_seoglossary/router.php on line 260
Węzeł koniczyna - Podręcznik - AutoTurn | Symulacja manewrowania pojazdami

Węzeł koniczyna

Wyszukiwarka słów
WyrażenieMain definition
Węzeł koniczyna

Węzeł typu koniczyna należy do węzłów grupy A (jeśli chodzi o punkty kolizji).

Zalety węzła typu koniczyna:

  • w większości przypadków wystarczy jedynie jeden wiadukt (w przypadku węzła wiatrak potrzeba od 5 do 8 wiaduktów),
  • prosta konstrukcja,
  • możliwość zawrócenia na węźle,
  • możliwość budowy węzła etapami.

 

Wady węzła typu koniczyna:

  • tendencja do blokowania ruchu na łącznicach pętlowych,
  • pogorszenie bezpieczeństwa dla pojazdów jadących ma wprost, ponieważ na prawym pasie przeplatają się pojazdy skręcające w prawo i wjeżdzające na ten pas,
  • skręt w lewo wymaga obrotu o 270° na łuku, który przeważnie ma mały promień,
  • kiepska widoczność dla pojazdów wjeżdzających z łącznicy pętlowej na jezdnię główną.

 

Poniżej pokazano typową koniczynę.

 

Powstało wiele odmian koniczyny, szczególnie popularna jest oddzielenie jezdni służących do włączania i zjadu od jezdni głównej (przykład poniżej).

 

Synonyms: węzła koniczyna
comments powered by Disqus

 

Szybkie łącze - kliknij w obrazek i zobacz listę narzędzi AutoTURN.autoturn narzędzia