Podział silników spalinowych

Wyszukiwarka słów
WyrażenieMain definition
Podział silników spalinowych

Jednym z podstawowych kryteriów klasyfikacji silników spalinowych jest sposób zapłonu mieszanki. Na podstawie tego kryterium silniki spalinowe można podzielić na:

  • Silniki o zapłonie iskrowym.
    W silniku takim cylinder napełniany jest mieszanką, która sprężona przez tłok jest zapalana iskrą elektryczną, wzbudzaną świecą zapłonową.
  • Silniki o zapłonie samoczynnym.
    Silnik napełniany jest czystym powietrzem, którego temperatura znacznie rośnie w miarę sprężania. Do tak rozgrzanego powietrza zostaje wtryśnięte paliwo, które ulega samozapaleniu.

 

Innym kryterium podziału silników spalinowych jest liczba wykonywanych przez tłok suwów w pojedynczym cykli silnika:

  • Silniki czterosuwowe - na 4 suwy tłoka przypada 1 cykl pracy.
  • Silniki dwusuwowe - na 2 suwy tłoka przypada 1 cykl pracy.

 

Wydawać się może, że silniki dwusuwowe są lepsze, ponieważ przy tych samych obrotach będą mogły wykonać 2 razy więcej pracy niż czterosuwowe.

Jednak porcje pracy przypadające na suw pracy są mniejsze w silniku dwusuwowym.

Zobacz zalety i wady silników dwusuwowych.

comments powered by Disqus

 

Szybkie łącze - kliknij w obrazek i zobacz listę narzędzi AutoTURN.autoturn narzędzia