Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/admin/domains/autoturn.net.pl/public_html/components/com_seoglossary/router.php on line 260
Trapez kierowniczy - Podręcznik - AutoTurn | Symulacja manewrowania pojazdami

Trapez kierowniczy

Wyszukiwarka słów
WyrażenieMain definition
Trapez kierowniczy

Łączy przednia koła skrętne, w taki sposób, aby kąty skrętu były zgodne z zasadą ACKERMANa.

Boki nierównoległe trapezu (odcinki łączące punkty obrotu kół kierowanych z przegubami wiążącymi drążki poprzeczne lub drążek poprzeczny z ramionami zwrotnic) leżą na prostych, które przecinają się we wspólnym punkcie z osią obrotu tylnych kół pojazdu

Na rysunku poniżej pokazano układ kierowniczy z trapezem kierowniczym ze sztywną osią.

Oczywiście rozwiązań jest bardzo dużo, np. drążek poprzeczny może być dzielony.

Kręcąc kierownicą, poprzez mechanizm kierowniczy przesuwamy dźwignią kierownicy, powodując obrót ramienia zwrotnicy i skręt koła. Zwrotnice są połączone za pomocą drążka poprzecznego, co powoduje również skręt drugiego koła.

 

trapez kierowniczy

 

Poniżej zamieściłem prostą animację skrętu kół.

trapez kierowniczy

comments powered by Disqus

 

Szybkie łącze - kliknij w obrazek i zobacz listę narzędzi AutoTURN.autoturn narzędzia