analiza przejezdnosci

Warning: exif_read_data(autoturn-details-10-full.gif): File not supported in /home/admin/domains/autoturn.net.pl/public_html/plugins/content/jw_sigpro/jw_sigpro/includes/helper.php on line 294

Warning: exif_read_data(autoturn-details-08-full.gif): File not supported in /home/admin/domains/autoturn.net.pl/public_html/plugins/content/jw_sigpro/jw_sigpro/includes/helper.php on line 294

AutoTurn Online

Zawsze dostępny. Dokładny. Niesamowity

bez instalacji. Pojazdy i narzędzia potrzebne do analizy przejezdności w kilka sekund - to wszystko w Twojej przeglądarce.

Nie ma łatwiejszej drogi do sprawdzenia przejezdności online!

 

 

Przeprowadź analizę toru ruchu pojazdu w prostych 3 krokach!

1

Import pliku

Zaimportuj obraz lub plik rysunku (.jpg lub .dxf) jako plan bazowy i przeskaluj go za pomocą długości referencyjnej.

2 

Wybór pojazdu 

Wybierz odpowiedni pojazd z dostępnych bibliotek.

3 

Analiza 

Przeprowadź analizę ścieżki przejazdu.

 

Zobacz, co możesz zyskać. Zapoznaj się z rozwiązaniem.

Przedstawiamy pierwszy na świecie rozwiązanie online do analizy przejezdności.

Zaawansowane funkcje w zasięgu ręki! 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu - z komputera PC lub Mac dla Twojej wygody:

  • Symulacja jazdy w przód i do tyłu.
  • Ocena najmniejszego promienia skrętu przy niskiej prędkości.
  • Bezpieczna prędkość przejazdu. 
  • Dokowanie przyczepy.
  • Poruszanie na rondzie.
  • Parking w ograniczonej przestrzeni.

 autoturn online

 

Wizualizacja przestrzeni skrętu pojazdu

Szybka analiza wykonywana bezpośrednio na zdjęciu z lotu ptaka może być bardzo przydatne na etapie sprawdzenia wykonalności manewru. Wizualizacja ścieżki przejazdu na podstawie obszaru jaki pojazd zajmuje, śladach opon i odstępów bezpieczeństwa.

 

Wybieraj spośród setek pojazdów

Od samochodów osobowych, wozy strażackie, autobusów i naczep - AutoTURN Online posiada wszystkie pojazdy, których szukasz. Zakup tylko wybrane biblioteki i korzystaj z symulacji ruchu pojazdów na Twoich warunkach. 

 

6

 

Export DXF z wielu platform

Pracujesz na PC lub MAC? – AutoTURN działa dla Ciebie.
Wystarczy przenieść pliki DXF z Allplan, ARCHICAD, AutoCAD, BricsCAD, DATAflor, MicroStation, Pythagoras, Revit, Vectorworks, ZWCAD, 12d Model, TurboCAD itp. wykonać symulację i wyeksportować je z powrotem do swojej platformy CAD. 

7

 

Zaufaj nam. Wyznaczamy standardy.

Przez 25 lat, AutoTURN firmy Transoft Solutions stała się de facto standardem w obrębie popularnych platform CAD takich jak AutoCAD i MicroStation dla architektów, inżynierów i projektantów w ponad 120 krajach. Teraz projektanci z wykorzystaniem innych platform CAD mogą również korzystać z naszej zaufanej technologii i symulować ruch pojazdów. 

 

AutoTurn Online 

1Zawsze dostępny. Dokładne wyniki. W przystępnej cenie.

2Dostęp w każdej chwili iw każdym miejscu.
Wykonaj symulacje pojazdu z każdej chwili AutoTURN online, w dowolnym miejscu z dowolnego komputera lub przeglądarki.

3Płacisz tylko za to, czego potrzebujesz.
Wybierz pakiet pojazdów dla swojego projektu i wykup subskrypcję. Dodaj kolejne pojazdy w zależności od potrzeb projektu.

4Pewne i bezpieczne przechowywanie w Internecie.
Twoje symulacje są bezpiecznie przechowywane w chmurze lub mogą być eksportowane do CAD w formacie DXF.

5Wynikom można zaufać.
Algorytmy są poparte gruntownymi badaniami przeprowadzonych w ciągu 25 lat i zweryfikowane w badaniach terenowych GPS.

 

 

Wypróbuj teraz

Uzyskaj nieograniczony dostęp do biblioteki pojazdów przez 7 dni.

SPRÓBUJ JUŻ DZIŚ - PRZEJDŹ NA STRONĘ AUTOTURN ONLINE!

 

 

Użyteczny w wielu branżach

131415

 

 

Projektowanie parkingu w kilka minut.

Narzędzia do tworzenia miejsc parkingowych.

 

Edycja projektu, zmiana kierunku i numerowanie miejsc parkingowych.

Usuwanie obszaru parkingowego

 Zestawienia i raporty

 

AutoTURN Standard

AutoTURN to narzędzie pozwalające na tworzenie precyzyjnych symulacji przejezdności dróg oraz funkcjonalności i bezpieczeństwa infrastruktury drogowej w czasie rzeczywistym.

Program zwiększa szybkość pracy dzięki bezpośredniemu powiązaniu między symulacjami a geometrią CAD.

Główne cechy programu:

  • przeliczanie utworzonej symulacji uwzględnia zmiany przeszkód mających wpływ na obwiednie pojazdu,
  • informacje wizualne podawane są w czasie rzeczywistym w chwili, kiedy AutoTURN wykryje konflikt miedzy symulowanym ruchem pojazdu a obiektami na rysunku,
  • funkcja informacji zwrotnych podawanych na bieżąco oraz nowe kompleksowe narzędzia projektowania i analizy pozwalają szybko aktualizować symulacje ruchu pojazdów.

 

Wersje AutoTURN

Dostępna również jest wersja jeszcze bardziej rozbudowana - Pro 3D, zawierająca narzędzia do analizy w trzech wymiarach (przestrzeni). Dzięki temu bez problemu sprawdzimy przejazd samochodu nie tylko na płaskich elementach, ale również po ukształtowanej powierzchni.

Nieco okrojona wersja bazowa nosi nazwę InSITE. Świetnie nadaje się do małych i sporadycznych projektów 2D, a dodatkowo ma obniżoną cenę.

Dokładniejszy opis różnic pomiędzy wersjami programu zamieściliśmy tutaj.

 

Galeria AutoTURN

Poniżej zamieściliśmy galerię zrzutów ekranu wykonanych podczas pracy z programem.

Proszę pamiętać, że AutoTURN jest nakładką na program CAD. Pewne elementy np. wygląd rysunków, menu, kolory linii, sposób wyświetlania obiektów, kolory będą się różnić w zależności od bazowego programu.

 

AutoTURN to nakładka na program CAD.

Listę zgodnych programów zamieszczamy w wymaganiach sprzętowych.

Oznacza to, że trzeba również posiadać program do projektowania, a podczas instalacji sama nakładka AutoTURN rozpozna ten program. W wyniku instalacji program CAD zostanie wzbogacony o pasek ikon AutoTURN.

 

Biblioteki pojazdów

samochody specjalneWersja Standard oraz Pro 3D zawierają imponującą bibliotekę pojazdów, którą możemy dodatkowo rozszerzać. Możemy sami zaprojektować pojazd, jak również dokupić gotową bibliotekę rzadkich pojazdów, np. pojazdy używane na lotniskach, militarne, górnicze, pługi śnieżne, żurawie samojezdne, koparki, wózki widłowe, oraz wiele innych.

Na rysunku obok pokazano kilka przykładowych pojazdów, które można dokupić w gotowych bibliotekach.

Jeśli znamy jednak pewne dane techniczne pojazdu, np. wymiary, promienie skrętu, obciążenia osi itp. to możemy skonstruować własny pojazd. Maksymalna liczba części składowych z których może składać się pojazd wynosi 20 przy jeździe w przód, 4 przy jeździe w tył (liczba części nie oznacza liczby przyczep, lub naczep, ale ilość części składowych, z których jest zbudowany dany pojazd).

Wersja InSITE ma już nieco ograniczone możliwości zarówno jeśli chodzi o ilość elementów składowych w symulacji, oraz zawartość bibliotek. Także nie można tworzyć własnych bibliotek. Dokładny opis różnic znajduje się tutaj.

 

Ustawienia programu

Program jest bardzo elastyczny. Bez problemu ustalimy odpowiednie jednostki rysunkowe. Mogą to być metry, cm, mm, cale i stopy.

Podczas symulacji ruchu możemy mieć potrzebę analizy różnych parametrów np. chcielibyśmy narysować osobno ślad kół przednich, tylnych, oraz ślad obrysu nadwozia.

Proszę zobaczyć na poniższy obrazek. Przedstawia ona obrys trajektorii pojazdu, który powstał przy założeniu, że samochód powinien jechać w zadanej odległości od niebieskiej ścieżki. W niektórych momentach ograniczeniem będą ślady kół tylnych, a czasami przednich. Zmieniając odpowiednio ustawienia możemy wygenerować pojedyncze obrysy i zbiorcze analizy, aby było lepiej widać zależności.

adaptive simulation obrysy

W ustawieniach możemy także ustawić maksymalny kąt skrętu kół, oraz ... czas potrzebny na skręcenie kierownicą z np. lewej skrajnej pozycji do prawej skrajnej pozycji. Czas ten przekłada się w analizie prędkości, gdzie na trajektorii możemy zaznaczyć rozkład prędkości. Kolor zielony linii poprzecznych oznacza przyśpieszanie, a czerwony hamowanie (wymienione i praktycznie wszystkie kolory możemy zmienić w ustawieniach).

raport prędkości

Rysowanie trajektorii

Do rysowania trajektorii mamy sporo narzędzi, które można podzielić na 4 grupy:

Podczas rysowania możemy ustawić różne parametry, np. prędkość, sposób skręcania kół, oraz wybrać kierunek jazdy - do przodu, lub do tyłu.

Jeśli narysujemy obiekty kolizyjne na odpowiedniej warstwie, to program automatycznie zaznaczy (ostrzeże) o kolizji już podczas rysowania.

 

Edycja trajektorii.

Symulacje są podzielone na segmenty. Nawet jeśli zakończymy rysowanie trajektorii z góry np. ścieżki nadsterownej, to bez problemu możemy dodać lub usunąć segmenty trajektorii (Dodanie kolejnych elementów do istniejącej symulacji). Również bez problemu zmienimy kształt ścieżki trajektorii (edycja istniejącej ścieżki pojazdu).

Program rysuje rysunek pojazdu z góry na początki i na końcu trajektorii, ale bardzo łatwo umieścimy dodatkowe rysunki pojazdów na trajektorii (wstawienie dodatkowego rysunku pojazdu). Pojazd taki odpowiednio się ułoży - wpisze w trajektorię.

 

Analizy i raporty

Jeśli trajektoria jest narysowana, to możemy przeprowadzić różnorodne analizy, np. kąta skręcenia kół, prędkości, podjazdu pod wzniesienie, kąta rampowego, widoczności.

analiza podjazdu

 

Wsparcie dla użytkowników

Obecnie tłumaczymy podręcznik do programu, który jest zamieszczony tutaj.

Zaczęliśmy również tworzenie prostych samouczków, staramy się logicznie wprowadzać w zagadnienia programu.

Zachęcamy także do dyskusji, na forum internetowym poświęconym programowi.

Proszę zobaczyć na wymagania sprzętowe.

AutoTURN Lite (dawniej InSite)

AutoTURN Lite to nieco uproszczony wariant oprogramowania.

Stanowi proste i niezawodne narzędzie do wykonywania symulacji ruchu pojazdów w małych projektach drogowych i przemysłowych.

Modelowanie podstawowych manewrów pojazdów jest latwe do wykonania.

Rozwiazanie jest idealne dla osób i projektantów korzystajacych z niego niezbyt czesto, którzy nie chca zlecac prac z zakresu projektu dostepu pojazdów podmiotom zewnetrznym.

Aplikacja AutoTURN Lite, wyposażona w podstawowe funkcje i narzędzia, odpowiada potrzebom mniej złożonych projektów.

 

Główne cechy tej wersji programu:

  • łatwe do wykonania modelowanie podstawowych manewrów pojazdów,
  • tworzenie symulacji w czasie rzeczywistym,
  • biblioteka gotowych, podstawowych pojazdów, która może zostać rozbudowana.

  

Wymagania sprzętowe

AutoTURN Pro 3D

Wersja profesjonalna zawiera w sobie wersję standard oraz wzbogacona jest o funkcje 3D.

Oprogramowanie AutoTURN Pro 3D to nie tylko sprawdzenie ścieżki pojazdu na płaszczyźnie dwuwymiarowej, ale także analiza 3D.

Możliwości programu w skrócie:

  • modelowanie trójwymiarowych obwiedni ścieżki zachodzenia pojazdu,
  • analiza prześwitów pionowych i pod pojazdem,
  • realistyczna wizualizacje ruchów w trzech wymiarach,
  • prowadzenie dynamicznej analizy kolizji w trzech wymiarach.

 

AutoTURN Pro 3D obejmuje kompletne zestawy (biblioteki) standardowych pojazdów konstrukcyjnych dla wielu różnych krajów. Użytkownik może tworzyć własne pojazdy, oraz zmieniać wymiary pojazdów. Program oferuje różne kombinacje opon, karoserii. Śledzenie obrysu uzależnione jest od wielu czynników np. od wybranych elementów pojazdu, obciążenia pojazdu, ilości kół, itp.

Dostępna jest również animacja 2D i 3D.

Ta wersja programu pracuje w milimetrach, centymetrach, metrach, calach lub stopach. Wymiary pojazdów i geometrii nie muszą być wyrażone w tych samych jednostkach.

AutoTURN Pro 3D oblicza położenie i orientację pojazdu:

  • podczas przesuwania myszy
  • poprzez serię manewrów,
  • po wstępnie narysowanej ścieżce. Ścieżkę można narysować w programie CAD - jako splajn, polilinię lub łuki i linie.

 

Poniżej zamieściliśmy galerię zrzutów ekranu wykonanych podczas pracy z programem. Proszę pamiętać, że AutoTURN jest nakładką na program CAD.
Pewne elementy np. wygląd rysunków, menu, kolory linii, sposób wyświetlania obiektów, kolory będą się różnić w zależności od bazowego programu CAD.

 

 

Wymagania sprzętowe