Polski podręcznik AutoTURN
Wyrażenie | Main definition |
---|---|
Shrink | Zmieniejsza rozmiar okna. Po kliknięciu w oknie będzie tylko przycisk expand, który przywraca domyślny rozmiar okna. Przykład okna normalnego: Przykład okna zmniejszonego: |
Silnik kwadratowy | Silnik kwadratowy, posiada średnicę cylindra równą D, równą skokowi tłoka S (zobacz charakterystyczne wymiary silnika). W praktyce silnik kwadratowe spotyka się rzadziej niż silniki podkwadratowe i nadkwadratowe.
Ogólna zależność:
Skok tłoka jest ściśle powiązany z ramieniem wykorbienia wału korbowego. Im większe wykorbienie tym większy moment obrotowy silnika. Niemniej rosną wtedy siły bezwładności działające na układ korbowy. W dawniejszych czasach silniki nadkwadratowe stosowało się w silnikach wolnoobrotowych o dużych pojemnościach skokowych (zobacz objętość skokowa silnika), natomiast podkwadratowe w wysokoobrotowych, obecnie jednak trudno określić sztywny podział.
|
Silnik spalinowy | Silnik spalinowy jest maszyną, w której następuje zamiana energii chemicznej zawartej w paliwie, na energię mechaniczną.
Proces ten odbywa się dzięki spalaniu mieszanki paliwa i powietrza w odpowiednim stosunku w zamkniętej przestrzeni. Spalanie powoduje wzrost temperatury i ciśnienia, które jest przetwarzane na moment obrotowy za pomocą układu korbowego silnika. Zobacz na podział silników spalinowych.
|
Siła oporu toczenia | Siła oporu toczenia Ptc powstaje wskutek oddziaływań elastycznych sprężystych opon toczących się kół pojazdu.
Ptc = f · G gdzie:
|
Speed | W opcjach symulacji przejezdności możemy określić prędkość, z którą pojazd się porusza. Jeśli zwiększymy prędkość, to automatycznie trajektoria ruchu pojazdu będzie "łagodniesza". Prędkość możemy podać w km/h lub milach na godzinę. Zakres prędkości wynosi od 1 do 60km/h. Jeśli prędkość znajduje się w zakresie od 1 do 10 km/h to możemy włączyć także opcję Turn Wheels From Stop. Powyżej prędkości 15 km/h program analizuje już pochylenie poprzeczne jezdni ( Superelevation ) lub wpływ tarcia bocznego ( Lateral Friction ) - możemy przyjąć je automatycznie lub ustawić swoje wartości. |
Sprzęgło samochodowe | Sprzęgło samochodowe jest urządzeniem, które umożliwia odłączanie i płynne sprzęganie silnika z układem napędowym. Kierowca posługuje się sprzęgłem podczas ruszania samochodem, zmiany biegów (skrzynia manualna) oraz w wszystkich innych przypadkach, kiedy zachodzi konieczność odłączenia przekazywania napędu na koła napędzane. Sprzęgło zabezpiecza także mechanizmy napędowe przed przeciążaniem.
Ze względu na sposób działania można sprzęgła możemy podzielić na:
|
Stateczność ruchu samochodu | Jest to skłonność pojazdu do samoczynnego utrzymywania kierunku jazdy nadanego przez kierowcę ustawieniem kół przednich, oraz skłonność do samoczynnego powracania do nadanego kierunku ruchu w razie wytrącenia z niego, np. w przypadku jakiegoś impulsu zewnętrznego - ominięcie dziury w jezdni. |
Stopień sprężania | Stopień sprężania określa, ile razy zmniejszyła się objętość robocza silnika (objętość nad tłokiem) w czasie sprężania czynnika. Określa jak silnie jest sprężany wstępnie czynnik roboczy w cylindrze. Stopień sprężania oznaczamy grecką literą epsilon ε, a wyznaczamy go z poniższego wzoru:
|
Subskrypcja użytkownika | Subskrybowana licencja użytkownika to model, w którym określona liczba Subskrybowanych Użytkowników może uzyskać dostęp do oprogramowania za pomocą swoich unikalnych loginów i haseł przez z góry określony czas (np. 12-miesięczny okres). Oprogramowanie można zainstalować na wielu stacjach roboczych. Każdy Subskrybowany Użytkownik reprezentuje jedną osobę oraz jej login i hasło, które nie mogą być udostępniane innym użytkownikom. Aktywacja oprogramowania jest łatwym procesem i można ją przeprowadzić przez Internet.
|
Subskrypcja zespołowa | Subskrypcja zespołowa to nowa opcja licencji w chmurze, która ma na celu wsparcie okazjonalnych użytkowników oprogramowania. Rozmiar jest reprezentowany jako liczba możliwych do przydzielenia stanowisk. Chociaż licencje subskrypcyjne użytkownika (USL) są lepsze dla dedykowanych użytkowników, licencje subskrypcyjne zespołowe mogą być dobrym ich uzupełnieniem, jeśli organizacja ma okazjonalnych, mniej intensywnych użytkowników oprogramowania. |
Superelevation | Parametr określa pochylenie boczne jezdni Opcja ustawienia pochylenia drogi wyświetla się tylko, gdy prędkość jazdy jest większa niż 15 km/h. Współczynnik zawiera się w granicach od -0.10 do +0.10. Okno dialogowe wyświetla się po wybraniu ikony |
Sweep | Kąt jaki będzie pomiędzy linią wejścia i wyjścia z zakrętu. |
Symulacja pionowa | Symulacja pozwala na sprawdzenie kąta rampowego, kąta najazdu, zejścia i natarcia, oraz prześwitu pod oraz nad samochodem. Funkcję wywołujemy z paska ikon AutoTURN |